onsdag 3 april 2024

Sånt som bär framåt


Jag som alltid varit en älskare av vintern har lärt mig att vi inte längre 
kommer överens. Kroppen gillar inte kyla. Varken lager på lager, rörelse, träningsvärk eller annat hjälper mot den påfrestning som kylan ger.  Men nu är vårvintern här och kallgraderna minskar. Jag hoppar inte på alla bollar men greppar varje sak som ger energi. Det spritter av blå himmel och sol. Jag förstår hur mycket jag saknat ljuset under vintern. 


Under våren brukar jag fotografera vattnets formationer. Nu har vi massor av snö. Pilträdens skuggor leker i snön. 

I en värld som präglas av krig och klimatförändringar i världen samt extra utmaningar i vardagen så måste vi kunna tillåta oss att känna hopp.  

Idag åt jag och barnen en sen lunch ute i solen. När barnen avvek läste jag och drack kaffe. Sen fanns det energi till fler kalla sådder. Odling ger också hopp och tacksamhet. 



Inga kommentarer: