fredag 10 mars 2017

Om att sälja ägget inte hönan

How about?


Jag funderar på det här med prioriteringar. 
Vad jag väljer att göra när jag har tid över. 
Det vill säga tid då inget annat görs.
Till exempel stunden när barnen har somnat och tvätten är hängd. 
Då jag kanske fastnar i något annat än jag egentligen vill. 

Till exempel saknar jag läsandet. 
Jag läser mindre skönlitteratur än vad jag önskar. 
Nyligen läste jag en text om hur en kan öka barnens läsande. 
En punkt var att införa en läsdag, då till exempel hela familjen läser. 
Teven, datorer och mobiltelefoner får vara stängda.  
Jag tror att jag ska tänka mer på det viset. 
Just nu har jag en tevekväll. 
Måndagar hänger jag med Bonusfamiljen. 
Men jag tror att jag ska göra onsdagar till en läsdag.
Jag förlorar ju inget på att testa. 
Det ligger massor av böcker på hög och bara väntar. 

On the other side


The tree next door 


Inga kommentarer: