torsdag 16 mars 2017

För vem?



Jaha, vem skriver hon för kanske du undrar om du råkar titta in här? 

Svaret är delvis egennyttigt.
Att jag ska minnas och finnas, skriva och läsa, för skriften och bildspråket, för reflektion och möjligen konfrontation. Att bearbeta och ventilera. 

Men så är det här med miljön. 
För naturen och träden. Jag vill gärna att fler ser vad naturen ger. Vad vi har runt omkring oss, eller mitt framför fötterna. 

Här i byn bor vi fantastiskt vackert. 
Jag återkommer ofta till det. Bergen och byn. Älven. Skogen och de öppna fälten.
Jag är tacksam för det vi har omkring oss. Vi bör vårda och värna vår vackra natur. Därmed inte sagt att det finns möjligheter till förändringen. 

Ibland skriver jag också för tankens kraft. 
Att vi tillsammans kan göra skillnad. I en värld som mer eller mindre bråkar med sig själv. 

När det gäller fotograferandet ger det otroligt mycket att tänka i ord. 
Sen är det förstås en stor bonus att ni är några stycken som tittar in här och läser. Det gör mig glad. 
Frågor på det?



Inga kommentarer: