torsdag 24 november 2011

Dagen idag



Oktober? 
Nej, nästan december och det är knappt is på älven. 
Är det inte ledsamt, säg?
Efter en promenad på förmiddagen har vi varit inne och slappat på eftermiddagen.
Jag känner att jag kan trötta ut er med bilder från älven och kyrkmalmen. 
Men jag gillar det ljus som faller över kyrkmalmen.
Och det blåa vid Piteälven. 
Så ni får stå ut med det om ni vill titta in här. 
 Jag tror att jag såg den ensamma anden nere vid älven idag. 
 Såg den för några veckor sen vid Lomtjärn och noterade att den kan flyga. 
Men nu är Lomtjärn täckt av is. 
Det är däremot inte älven.  
 





7 kommentarer:

Fjällripan sa...

Underbara bilder, gillar verkligen kompositionen (svårt ord...) i den första.

strandskatan sa...

Ljuvliga bilder med fin stämning...
Man kan inte bli trött på magiskt ljus :)))
Hälsningar Halina

- Yvonaut -
Das sind Raphael und Yvonne
sa...

Hallo Sandra

Schöne Bilder! In der Schweiz hat es auch noch keinen Schnee, es ist noch nicht einmal kalt. Unsere Wintersport-Orte sind alle noch grün!
Mir gefällt der blaue Fluss sehr gut und ebenso das sanfte Licht, das auf die Kirche fällt!

Liebe Grüsse
Yvonne und Raphael

Mona sa...

Fina bilder du tar :) Ser fram emot att få er som grannar. Har du sett att sonen börjat blogga igen? :) /Mona

Sandra Viström sa...

Tack till er alla! Vad härligt Mona, ja nu längtar vi. Tack för tipset, äntligen! Då ska jag genast kolla in den. Hade nästan gett upp...

Mona sa...

Nu tömmer grannarna huset. Får ni flytta in tidigare eller blir det januari? /Mona

Sandra Viström sa...

Hej, ja det blir januari i alla fall. Ska bli skönt.