fredag 28 oktober 2011

På gränsen till snägg

Kanske för lite vind men ändå inte långt ifrån. Sträv och vass var i alla fall nederbörden under torsdagen.
Knepigt väder- dimma och fuktigt. Samtidigt kallt och ruggigt. Vissa droppar fasta och frusna andra flytande. 

Efter vuxen- barnfotograferingen gick jag en sväng med sonen. Hade bara med mig den lilla kameran. Blev bråk för den vill inte riktigt göra det jag vill att den ska göra. 

Jag kände mig tvungen att titta till knipan på hemvägen. På håll såg jag den inte först men när jag skulle gå vidare dök den upp. 

Jag undrar om det är så att den inte kan flyga iväg. Just nu hoppas att det går som för Fjällripans knipunge. Den som hon berättade om i kommentarsfältet. Jag hoppas.








1 kommentar:

Fjällripan sa...

Fina, kalla bilder...ja den ser riktigt övergiven ut där den ligger...men ett tu tre så är den borta, får vi hoppas :)