onsdag 1 maj 2024

Jord och hjärna

Jag känner mig på något sätt mer jordad just nu. Det finns förstås flera saker som inte är bra med utmaningar som ibland är svåra att hantera. Men jag känner ett annat lugn och det gör i sin tur att jag står stadigare. Jag vilar bättre i att jag är som jag är. Gillar inte människor mig för mina fel och brister, eller det som är mina positiva sidor - så kan det vara.

Förra helgen fick jag förstås förkylningen som drabbat familjen, vilket har gjort att cykeln har fått stå. Men det har blivit några lugnare promenader för att hålla igång kroppen. Det som är jobbigt med förkylningar är att de ofta ger ett kroppsligt bakslag. Men jag övar på att tänka att det inte behöver bli så varje gång jag blir förkyld. 

Idag när jag snöt mig så var snoret fullt av jord. Det säger lite vad jag har för mig just nu när jag inte läser/vilar i soffan, rör mig eller är med familjen. Jag har tajmat sådderna det här året. Frön har kallsåtts i omgångar. Jag har även sått inomhus pö om pö vilket har lett till färre omplanteringar som krockat. Det känns som att jag har energioptimerat min odling, äntligen.

 Slutligen har jag börjat på Lena Skogholms bok ”Livskoden enligt hjärnan”. Den handlar om det som hon kallar ”hjärnergonomi” och att bygga en muskelstark hjärna. Önskar att jag hade tagit del av den tidigare. Lyssna/läs!  

Några bilder på snön som föll den 29 april och så en glimt från dagens första vattning av sådderna. Idag har det varit en solig dag. 










Inga kommentarer: