måndag 22 maj 2017

En grönare baksida





Vi har en vän som är en sann inspiratör och frisk fläkt när det gäller odling till det egna köket. Ifjol fick vi fyra tomatplantor som gav oss goda körsbärstomater, glädje och ett större intresse. I år har vi fått frön som nu växer sig rangliga. Det är spännande att se vad som händer. Junior har dessutom satt paprika, citron och tagetes på förskolan. 

Vi fick även en fin tomatplanta som jag tyvärr tog död på. Vad jag lärde mig av det? Jo, gödsla inte för häftigt! 

För övrigt så har barnen fått önska vad de vill ha för bär eller grönsaker i trädgården. Tanken är att trädgårdsfixet ska vara kul och gott för oss alla.

Junior vill gärna att vi har potatis och hallon. Potatis har vi satt tidigare år och det har gett någon måltid. Hallonbusken är supertanig så den kommer vi att ta bort i år. Vi får satsa på nya buskar istället. Om jag själv får välja sätter jag gärna sallad och potatis. Och lite kryddor till sommarens grillande. 

I helgen har vi äntligen fått en smula sommarkänsla. Och även idag har solen gett oss värme. Jag njuter så mycket jag kan! 

Finally 

Sunshine in my hair


Inga kommentarer: