tisdag 22 maj 2012

Några dagar




I värme, sol och blomsterprakt.
Tillsammans med höga berg och blå vågor.
Känna doften av sprakande rosor och uppvärmd solkräm.
Knata efter polerade gångpromenader och rasta på solbädden.
Ta en sväng till lekparken och testa något nytt.
Äta restauranglagat.
Banna luftkonditioneringen och snuvan. 
Njuta av semester.
Gilla livet borta och älska att komma hem.










Ja, vi har varit en vecka i Cala Bona, Mallorca. 
Och jag har lite att läsa ikapp och kolla in hos er bloggkamrater.  
Nu ryktas det om värme även här hemma, så vi får se hur mycket tid som blir över till datorn.

I kväll slogs jag verkligen av hur jag gillar livet i hus.
Det är en oerhörd frihet att kunna vara ute på sin egen gård. 

2 kommentarer:

Miranda sa...

Vilka underbara bilder!!! Innan jag kom till dom sista raderna du hade skrivit, satt jag och fundera om du hade tagit bilderna själv och jag fick ju svar på det. Var själv på fjället i lördags och där ligger närmare en meter snö kvar :-/ men näre vid mitt hus är det lite grönt, så nog är våren här och björnen har börjat äta upp sig redan =)

Maria sa...

Men oj så underbart att få åka bort till sol, bad och härlig miljö. Jättefina bilder Sandra..... måste ha varit jätteskoj att få gå lös i en annan miljö. Bilden med de där gula blommorna är helt underbar och sen gillar jag bild nr 2 jättemycket...........Kram!