söndag 30 augusti 2009

Tillbakablick Storforsen






Storforsen scen, Bredsel, Vidsel, Älvsbyn.

Eftersom det idag har varit ömsom regn och sol tänker jag tillbaka till Storforsen. Ett par vänner och vi i mitten av folkhavet. Ett dundrade ljud från den vackra forsen. Sorl från den stora skara med människor som tagit sig till den fantastiska utomhusarenan. En stund av våta droppar när solen gick i moln. Men också glittrande pärlor på scenen. Och inte minst blänkte Brolle på hemmaplan. Tätt följd av Kevin som för dagen gästade Diggiloogänget. Under stunder diggade jag hårt och njöt av att bara finnas. Här i Norrbotten där jag trivs så bra. Om jag fick be om nånting skulle jag önska att jag nästa Diggiloo slipper höra att dom är i Norrland. Ett Norrland som täcker mer än halva Sverige. Och där Norrbotten är det län som är nordligast. Alltså bara en liten del av Norrland.






Varjisån, Bredsel, Vidsel, Älvsbyn

Inga kommentarer: