måndag 28 november 2016

Stegen du tar

"The future depends on what you do today" (Gandhi)

Jag stryker en kind och tänker på livet. 
Om dagar som går och att inte ta något för givet. 

Du växer så snabbt, på höjden och i sinnet. 
Jag sitter i soffan och allt känns verkligt i minnet. 

Den växande magen, hickan och all fart. 
Och från första stund var allt självklart. 

Det första leendet och ditt skratt.
 En aldrig sinande skatt! 

De första timmarna, dagarna, veckorna blir till år. 
Nu ser jag dig där du framåt går. 

Ofta höjer jag rösten, sliter mitt hår och predikar.
 Men mest av allt du livet berikar. 

Ju mer du växer och tar plats.  
Desto mer lär jag mig att själv ta sats. 

Du lär mig massor om livet och mig. 
Och hjälp vad jag älskar dig! 



I will catch you if you fall

Passing trees. There is a place for everyone. Little or big.
Old or young. All types. 

Lift me up



Inga kommentarer: