söndag 15 juli 2012

Hej hej



  Jag har inte glömt bort världen, 
jag är bara upptagen med livet.

Efter en tid med heltidsjobb är semestern här.

I trädgården har vi sett träden blomma. 
Nu väntar vi på att se om dem bär någon frukt i år.

Vi har sett solen, framförallt på kvällarna. 
Men allra mest har vi hört dropparna falla en efter en.

I den ena pallkragen kommer salladen och vi äter så mycket som vi hinner.
Och i den andra verkar det bli jordgubbar.
Tack Emma!

Klipper gräset gör lillen nu och då.
Men mest av allt bearbetar han asfalten och vovvar.

Ledigheten gör att vi kan umgås lite mer med våra nära och kära. 
Inte dumt!
Så försvinner dagarna hos oss.
Vad händer i era liv?


3 kommentarer:

Fjällripan sa...

Det låter härligt och precis som det ska vara, man måste passa på att njuta av ledigheten :))

Tant Grön sa...

Nej det är väldigt skönt med ledighet. Själv är jag inne på min första vecka och har inte riktigt landat. Jag ska försöka avklara lite "måste"-saker (städa förråd, åka till tippen, måla några fönster) innan jag landar helt i hängmattan. :)

Din ledighet låter iallafall som den varit riktigt bra!

Photo by emma sa...

Härligt hoppas ni får många bär...här har vi kart så det står härliga till..