torsdag 26 oktober 2017

En vecka

Hey, you are not alone

Bästa sortens fredagsmys inledde helgen förra veckan. 
Tänk er terrängen i Kanis. Nedsläckt belysning och obanad terräng. Löpare med pannlampor och reflexpinnar som stöd i mörkret. Jag säger inte mer. Men sonen var både nöjd och trött. 

På lördagen såg vi en vän spela hockeymatch. De dominerade. Och sen var det lugna takter (i alla fall för mig) Men jag fick mig i alla fall en efterlängtad stund vid älven. 

På söndagen ringde klockan strax efter sex. Sen bar det av till hallen och säsongens första Björnliga. YES! Efter det vänhäng med en stund i skogen som extra krydda. Söndagen avslutades med ännu mera kompisar och pizza. Trevligt!

Veckan har sen sprungit fram. Igår hade jag nöjet att lyssna på Brutus Östling på biblioteket. Mitt-i-veckan-lyx om jag ska sätta ord på mina känslor. Det var både kul och inspirerande att ta del av hans bilder och berättelser. Ja, vi får se när det blir några timmar i naturen nästa gång. 

I kväll spökfest med barnen på byn. Å, det gick över förväntan bra. I morgon fredag igen. Ha det!

Let´s walk with me. 


Me among trees.


Contrasts. 


Like rings on water.


"The sun is shining"


And more passion for trees. 

PS. JA, JA, JA! SNÖ.


Inga kommentarer: