lördag 26 november 2011

Ursäkta mig herr Bore

Är du kall alltför länge, tjurar jag. 
Är du mild, gnäller jag. 
Är du halkig, svär jag.  
Är du blöt, suckar jag. 
Men när du inte är här, då är det allra värst. 
Hallå vinter, har du fått nog?
Jag ångrar mig.
Förlåt!

Några bilder från januari 2010 då  jag och Emma gjorde ett besök i ett vintrigt Storforsen. På vägen hem blev det plötsligt imma på bilrutorna. Hemma var det nästan plusgrader och vid Storforsen mellan tio och femton minusgrader. Kontraster på många sätt.

Jag gillar personligen den mäktiga forsen lika mycket vinter som sommar. Kort om Storforsen kan sägas, att den är Europas största oreglerade fors. Allt som allt sträcker den sig ungefär fem kilometer. Den totala fallhöjden är 82 meter.

Snart är det dags för julmarknad i området omkring forsen. Får se om vi har möjlighet att åka dit. Om du är nyfiken kan du titta in på den här sidan. 











4 kommentarer:

Fia sa...

Jag har aldrig tagit mig till Storforsen vintertid men med dina otroligt fina bilder därifrån så ska jag bara dit i vinter...

Sandra Viström sa...

Ja, det är vackert även vintertid. Ta med kameran och njut.

Fjällripan sa...

Sagolika bilder!! Som får mej att längta ännu mera efter snö och riktig vinter! Jag får nog klämma in med ett förlåt jag också...;)

Angela Häring-Christen sa...

Wow, wonderful snow pictures! It looks very cold.
Greetings from Switzerland
Angela